Sunday 17 June 2012

Teaser baju reception


Assalamualaikum..

Lama tak update blog..bz amat ngan finals & engagement/wedding prep :)


Alhamdulillah cincin tunang dah beli
simple amat and kurang 1gram tapi i love it soooo much
sebab design nya modern, very me & hadiah pemberian future husband
rasa nak pakai terus sekarang jugak,hehe

Baju tunang still tak buat lagi,designer nya fokus kat benda lain dulu
habis je final nanti, akan jadi episode ala Project Runway kat rumah sebab kena bertungkus lumus siapkan baju sendiri,haha

Baju reception adik saya yg ditempah pada kawan saya, Syafiq Nasir dah siap & ambik weeked lepas
Alhamdulillah sangat berpuas hati
kemas & fitting sangat terletak elok kat badan adik saya
baju kahwin tunang abang saya pun ketiga-tiganya pun akan hantar kat Syafiq je
sebab sewa pun lebih kurang harga buat baju baru sendiri
lagipun Syafiq punya rate affordable :)


dia jugak bermurah hati tampal stones kat lace,hehe
design baju yang tgh popular sekarang..kurung moden dgn kain flowy
tapi dia guna bias cut and ada train sedikit kat belakang :)

kain chiffon beli di Osman Silk House dalam RM19.80 semeter kalau tak silap
 bidang 60" tak ringan sgt,tak berat sgt. just nice :)
Lining kain satin dari Kamdar
Lace dibeli jugak kat  Osman Silk House ,tak ingat berapa..dah lama gak adik sy beli
tapi kain lace kat Osman ni bagi saya lagi cantik dari Jakel & harga pun lagi affordable
cuma kurang choices banding Jakel

saya prefer beli kat Osman Silk House banding ngan Jakel
antara sebabnya adalah saya tak suka dengan layanan kat Jakel
sangat pushy & suka pndang rendah kat orang
kat Osman Silk House tu walaupun saya datang tengok2 je,setakat ni dorang layan baik je
tak pernah mendesak2  atau pun kerek bila saya tengok kain mahal2 yang memang tak mmpu nak beli

dulu masa belajar memang terpaksa beli kain kat Jakel Shah Alam sebab dekat
tapi sebab banyak bad experiences kat sana memang malas dah nak jejak
beli kain harga beratus2 tapi kerek nya lah org2 sana
mungkin sebab kami ni student je kot

ok lah,melalut pulak :p

untuk menaikkan seri baju adik saya, kami ke GM Klang beli pearls
beli 2 saiz sahaja



kami beli kat kedai K&K Crystal
kedainya nampak dari depan GM Klang tu
kami pergi pun tak tahu kedai mana jual pearls, main pusing2 je..nasib jumpa :D

untuk dpt hrga brong,minimum pmbelian adalah 12 utas
yang kecik sekali tu RM1 je seutas (harga borong)
yang besar sedikit tu RM1.50 seutas (harga borong)

saya beli pearls untuk baju reception adik saya & juga baju engagement saya :)
dalam RM30 kot untk 25 utas pearls
sangat affordable

Dah start da jahit pearls sikit2 kat baju adik sy
cuma dalam 3 jam sambil menghadap TV pun dah nak siap separuh yang bahagian bawah baju
patut ramai suka guna pearls berbanding beads, cepat penuh :)

Oh,kalau ada nak tanya ke apa2,email saya aimi.miboostudios@gmail.com
insyaAllah saya akan balas sebaiknya seperti B2B lain yg saya pernah email,
semua pun baik2 & sangat membantu :)

7 comments:

Anis aka Mama Mila said...

cantiknya...suka sgt...

cikblueberry said...

xsaba nk tgk result kopem cantik

lavenderjingga.blogsopt.com

Unknown said...

sweetnya kaler..chiffon plus beads & pearl mmg sgt gorgeous!

Mengejar Mimpi said...

you're soooo lucky my dear...blh jahit and design baju you sendiri...oh my!

very nice, nnti update bila dh siap ye...nk tgkkk ;)))

Aimi Mursyidah said...

thanks semua..ni baju adik sy..hrap ok la :)

cuna said...

salam :) nak tanye, amek tempahan x? boleh emelkan kt saye? tq

Syafiq said...

Thanks aimi for the compliment. Kite baru tahu awak ade blog .