Thursday 22 November 2012

Wedding financial review

Assalamualaikum..

Kali ini saya akan update sikit pasal budget wedding saya..
kami berdua postgrad students lagi & wedding kami tak disponsor parents kami..
cuma Alhamdulillah ada sumbangan dari abang,kakak & adik saya..
walaupun xbanyak,tapi saya still bersyukur sgt2 & hargai :')
actually,ramai yang ingat kami kahwin ni parents tolong & sponsor..
yelah,student lagi kan dua2..
sebenarnya,pecah kepala & stress jugak lah saya nak divide duit ikut budget..
banyak sgt yang DIY sendiri sebab nak berjimat :)
antara sy DIY adalah wedding dress,veil,wedding card,hand bouquet,door gift,pelamin,candy buffet,photo booth,meja pengantin,hantaran & deco-deco overall..
semua pun saya cuba cari alternatif paling jimat & cantik..
Wang hantaran saya 8ribu..wang hantaran tu lah saya cuba belanjakan utk keseluruhan wedding kami..
itulah utk katering 500 orang,khemah,photographer, doorgift, brg2 hantaran, cincin, baju dll.
cuma ada a few expenses tiba-tiba yang lari budget seperti bas & homestay utk family & saudara husband saya..yang itu saja,habis 1.5k..
mungkin ada yang rasa tak banyak & biasa je tapi utk yg ada fix budget & memang nak stick dengan budget asal, jadi memeningkan jugak lah..


Overall nya,yang paling kami banyak spend adalah pada katering, di ikuti oleh khemah & photographer..
Alhamdulillah, syukur yang kami pilih semua nya memuaskan :)
makanan sedap, khemah bersih & gmbar2 setakat ni semua cantik2..

Alhamdulillah kami hidup selesa jugak selepas berkahwin..
tak perlu pening2 kepala duit tak cukup ke apa :)
Syukur juga sy dapat wedding saya impikan which is wedding yang sederhana,
intimate, cantik serta simple..
tanpa protokol atau kebiasaan yang kita terpaksa ikut bila terlalu follow adat..
 

2 comments:

khadijah said...

Alhamdulillah, sederhana tu lebih baikkan, kehidupan selepas kahwin yang paling penting kan.. semoge bahagia sampai ke syurga ya,, amin :)

Unknown said...

Alhamdulillah dh selamat semuanya..suka entry nie n suka mjlis korang..simple n berjaya..x lupa jugak sgt rajen b'diy..