Tuesday 28 February 2012

DIY Bilik Pengantin


DIY bilik pengantin


Kali ini saya nak berkongsi pula DIY bilik pengantin yang saya tolong hiaskan untuk wedding kakak saya.
Kakak saya membeli set bilik tidur sebab dia nak berpindah ke rumah sendiri selepas kahwin. 
Actually, set bilik tidur ni antara hadiah kahwin ayah saya kepada kakak.
Oh,skema nya ayatku.hoho.
Ok, set ni dibeli dari Cavenzi. 
Saya tak rekemen langsung Cavenzi ni. 
Diorang beli and order dari showroom Cavenzi and then pihak Cavenzi hantar ke rumah.
Bila sampai je, mak datuk frame dia melendut uols.
Sampai pun lambat and tak sempat nak mintak tukar semula so guna je lah.
Memang kesian la dapat barang tak setimpal ngan harge kita bayar kan.

Ok.beralih ke bilik pengantin ni. 
Saya suka design yang modern and ala-ala bilik hotel,hehe.
So,hias la simple-simple.
Cadar kakak beli Aussino yang tengah sale.
Kalo uols nak membeli cadar, beli lah masa sale. Baru la berbaloi baloi.
Cadar putih je sebab boleh guna pakai.
Putih ni senang nak masuk dengan apa-apa warna pun.
Paling penting untuk bilik pengantin ni, jangan lah guna cadar zaman dulu-dulu tu yang meriah bagai tu.
Azab uols! 

Tolong jangan ikut contoh dibawah ni.
(Ampun tuan gambar!)



Tapi ikutlah contoh yang kat bawah ni.

Macam ni lah yang kita nak!


Mari kita lihat bilik pengantin kakak saya pula.

Overall view

View senget.
Apakah?

Side view



Perkara paling penting bagi bilik pengantin adalah selesa and comfy.
Pilih lah warna-warna yang soft supaya bila bergambar kat dalam bilik pengantin, pengantin yang menonjol bukan nya benda lain (macam set cadar yang azab!haha).
Jangan lupa tabur flower petals untuk membangkitkan mood yang lebih romantis ;)

Bila jadi port bergambar:



Merah mak ngah kita ni. 
(Ampun kakak!haha)

 
Rose petals!

No comments: